Locked in

Je moet er toch niet aan denken: wil je overstappen naar een ander softwarepakket en dan blijkt dat je al jouw ingevoerde gegevens niet mee kan nemen, omdat het niet mogelijk is om de data te exporteren c.q. te importeren.

Lees meer: Locked in

Eindejaars drukte

De laatste weken van 2018 en de eerste van 2019 waren drukke weken. I.v.m. het einde van het boekjaar is deze periode bij uitstek het moment om over te stappen naar een ander programma.

Lees meer: Eindejaars drukte

Verwachting

Soms komen de verwachtingen van een klant niet overeen met het resultaat van een database conversie. Ligt dat nu aan de conversie, of aan de communicatie? Een conversie van een database met patiëntgegevens is geen appeltje-eitje. Natuurlijk is een groot deel van de gegevens 1-op-1 over te zetten, maar er is vaak sprake van data die meer pakket- of programmatuur-afhankelijk is. Soms is een eenduidige conversie niet altijd vanzelfsprekend en zal er een compromis gesloten moeten worden over de wijze van conversie.

Lees meer: Verwachting

Meten is weten

Meten is weten. Deze waarheid gaat al jaren op. Enerzijds is het een dooddoener, anderzijds schuilt er veel waarheid in. Het voordeel van meten is dat je een beter beeld kan krijgen in bijv. de progressie van een waarde. Als je op je gevoel afgaat kan je snel het idee krijgen dat iets goed of zelfs beter is gegaan. Maar uiteindelijk zal je toch middels een meting moeten aangeven wat de werkelijke voortgang is.

Lees meer: Meten is weten

Etalage

De vorige 18 blogartikelen hadden weer een overkoepelend verborgen thema. Degene die dat thema weten te raden mogen het mailen aan mij.

Het werken op die wijze is leuk om te doen, maar levert ook soms kromme zinsconstructies. En dat draagt niet bij aan de inhoud van de stukjes. Die zijn uiteindelijk bedoeld om de lezer aan het denken te zetten. Daarom zal ik in de volgende stukjes geen kunstjes meer uithalen, totdat ik weer wat nieuws heb verzonnen.

Lees meer: Etalage

Conversieseizoen

Sinds een paar weken is duidelijk dat het conversie seizoen weer is begonnen. De laatste twee maanden van het jaar zijn er weer veel conversies ingepland, want iedereen wil graag per 1 januari beginnen in het nieuwe programma. Dat is wel zo makkelijk voor o.a. de boekhouding. En bovendien lopen veel contracten dan ook af.

Lees meer: Conversieseizoen

Facebook perikelen

En weer past Facebook zijn regels aan. Voorheen kon je relatief eenvoudig een artikel van jouw website (automatisch) posten op jouw privé pagina van Facebook. Dat posten is een belangrijk onderdeel van de strategie om een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken.

Lees meer: Facebook perikelen

Gratis - privacy

Iedereen gebruikt Google, Facebook, GMail, Whatsapp. Allemaal diensten die de gebruikers niets kosten, en dus gratis zijn. Toch zijn het diensten die nagenoeg altijd werken en waar vele miljoenen mensen gebruik van maken en vertrouwen in hebben.

Lees meer: Gratis - privacy
Pagina 1 van 6